DB2 for BigData

نرم افزاری برای مدیریت داده های بزرگ

نرم افزاری برای مدیریت داده های بزرگ

معرفی نرم افزار IBM DataStudio

پنجشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۳۲ ب.ظ

برای یک مدیر پایگاه‌داده DBA داشتن یک ابزار خط- فرمان قدرتمند و مولد/غنی یک امری واجب است؛ اما برای تازه‌کارها چه؟ مطمئناً ابزاری با واسط کاربری گرافیکی GUI کاراتر خواهد بود. (به خصوص برای افرادی که قصد شروع کار با سیستم مدیریت پایگاه‌داده را دارند). حال اینکه واسط گرافیکی برای حرفه‌ای ها هم مفید بوده امری انکارناپذیر بوده چون حفظ کردن همه دستورات مورد نیاز توسط عامل انسانی امکان‌پذیر نیست.

IBM Data Studio یک ابزار گرافیکی استاندارد و جدید برای مدیریت و توسعه پایگاه‌داده DB2 است. علاوه بر یکپارچگی و تفکیک‌پذیری Modular محیط کار، Data Studio ابزارهای توسعه پایگاه‌داده را به صورت    Collaborative (تشریک مساعی/باهم کار کردن) برای نشرهای مختلف DB2 نظیر DB2 For LUW، DB2 for Z/OS، DB2 for i، Informix و سایر محصولات پایگاه‌داده‌ای غیر IBMی و با پشتیبانی چندین زبان برنامه‌نویسی فراهم می‌کند.

این ابزار با توجه به Eclipse-Based بودن محیط آن، محیط راحتی را برای کاربر فراهم می‌کند. با کمک این ابزار می‌توان به پایگاه‌داده‌های متفاوتی مثلاً از نوع MS SQL Server، Oracle، MySQL، DB2 و سایر پایگاه‌داده‌های معتبر متصل و پایگاه‌داده‌های آن را مدیریت نمود. علاوه بر ارتباط با پایگاه‌داده‌های متفاوت، این ابزار سایر قابلیت‌های DBMS را نیز پوشش می‌دهد. برای مثال قابلیت‌های نظیر اضافه، تغییر و حذف اشیاء به همراه نمایش کدهای Script آن از جمله قابلیت‌های این ابزار است. شکل زیر نحوه ارتباط با پایگاه داده را به تصویر کشیده است:

 نمایی از ابزار DataStudio

شما می‌توانید آخرین نسخه رایگان این محصول را دانلود کنید(نسخه 4 در زمان نوشتن این مطالب). در زمان دانلود، شما با سه جزء مختلف زیر مواجه خواهید شد:

·         IBM Data Studio Administration Client

·         IBM Data Studio Full Client

·         IBM Data Studio Web Console

ابزار Administration Client یک ابزار سبک بوده و اکثر نیازهای توسعه‌ای پایه برای DB2 For LUW and Z/OS را فراهم می‌کند. ابزار Full Client نیز قابلیت‌های Administration Client را با پشتیبانی از توسعه Java، روتین‌های SQL PL و PL/SQL، XML و سایر فناوری‌ها توسعه داده است. هر دو ابزار اشاره‌شده در سکوهای ویندوز و لینوکس قابل نصب است؛ اما ابزار Web Console، با اضافه کردن سرویس پایشگری و مدیریت کار Job (هردو سرویس از طریق مرورگر وب قابل‌دسترسی است) کامل‌کننده Data Studio است.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۴
علی رفیعی

نظرات  (۲)

سلام
تشکر بابت مطلبی که منتشر کردی.
امکان داره یک لینک دانلود بهم بدی که db2 + data studio رو بتونم دانلود کنم.
هر چه خواستم از ibm دانلود کنم، بهم لینک نداد (ثبت نام هم کردم)
اگه یک لینک معتبر داشتی لطفا برام ایمیل کن ممنون
یا حق
۱۰ آبان ۹۸ ، ۱۳:۰۲ Online poker script
Wow that was odd. I just wrote an extremely long comment but after I clicked submit my comment didn't appear.
Grrrr... well I'm not writing all that over again. Anyways, just wanted to say fantastic blog!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی